fredag 28 november 2008

Rosa och vitt – fredagens färger

"You can dress in pink and blue just like a child, and in a yellow taxi turn to me and smile, we'll be there in just a while, if you follow me". Synd att fredagsfärgerna inte var rosa och blått, eller gult för den delen, för då hade jag kunnat citera Joe Jackson.
Men nu är färgerna rosa och vitt, och jag får citera någon annan. Jag tänkte leta upp en ko i snön, "Rosa och vitt", fattar du? Men så bestämde jag mig ändå till slut för en gammal höjdare med den fotogenetiska dottern.

13 kommentarer:

Rajson sa...

En betydligt sötare variant på "skriket"!
Tycker jag känner igen minen när döttrarna var ngt yngre.Det räckte att be dom städa rummet!

Paula sa...

Härlig bild.. Rosa hade varit en kul grej ..

Anna Hammar sa...

en härligt tolkning av temat och skriet..
tack för kommentaren hos mig..

Anonym sa...

Hmm jag känner också igen mina döttrar i yngre dagar, när jag ville att dom skulle fixa lite!
Härlig humor!
Ha det så gott!

Monkan sa...

Ko i snö hade funkat, men jag tycker att du gjorde helt rätt val :-) Jodå, alla Stockholmare har rosa gran hemma ;-)

Anonym sa...

Tackar för din festliga kommentar till min bild.
Jag lutade också ett tag till att ta min svart-vita katt och färga honom lite skär men jag tänkte på hans värdighet och avstod.

Din Munch-kopia är suverän!

Mita sa...

De tolkningen är väl inte fel, ha det bra

Anonym sa...

Rosa i snön hade varit en rolig och aväntad variant men din bild på din dotter var minst lika bra! Hoppas att ni får en bra adventshelg! =) /maria_6909

Photos by Storm sa...

Härlig ögonblicksbild. Är hon less på fotografen? Eller på tjatande föräldrar kanske? Ha det bra/Lis

Anonym sa...

Tack för din kommentar igår!! Ha rinte hunnit svara och vara Inne!! Ett sånt litet ros/vitt charmtroll till dotter du har!! Härlig bild!! Må gott imorgon på 1.a advent!!

Klarabella sa...

Känner jag henne rätt så tror jag att det stämmer, att hon håller för öronen och skriker för att hon inte får färga håret i en knallröd/orange färg. Eller har hon för många tal i matten och vill ha hjälp av sin pappa men ändå inte. Eller så vill hon bara visa sina sygga tänder som jut nu är mitt uppe i en renovering. Eller så gäspar hon..

Men en sak är jag säker på: Hon älskar sin pappa!

Jah Hollis sa...

Jo, jag tycker mig känna igen modellen. Du får snart börja betala arvode till ungdomarna om du ska fortsätta använda dom i dina bidrag till alla dessa fototeman. :-D

Bengavoice sa...

Vad ska man svara när man får kommentarer som den från Klarabella? Det är bara att vara tyst och torka bort tårarna från tangentbordet.