Visar inlägg med etikett koppel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett koppel. Visa alla inlägg

fredag 27 juni 2008

Vad tar ni för valpen där i snöret?


Bara en sak till. Lyssnade på radions Studio Ett i eftermiddags, ett reportage om Gordon Browns kräftgång i den brittiska opinionen efter ett år som premiärminister. Det avslutas med en gubbe ur det brittiska folkdjupet, som lägger ut texten om universum, livet och allting. Han får frågan om vad Gordon Brown egentligen är för en typ.

"He's a puppet on a string", svarar gubben. Reportern Camilla Kvartoft översätter rappt med "Han är som en valp i koppel".

Plötsligt hamnar Sandie Shaws schlagervinnare från 1967 i ett helt nytt ljus.