fredag 14 november 2008

Blå fredag – vanligare än man tror


Har ni sett den senaste statistiken? Det är ju tidigare känt att måndagar och fredagar är de klart vanligaste veckodagarna. Nu har frekvensen av fredagar ökat betydligt. Om inga dämpande åtgärder vidtas kommer snart varannan dag att vara en fredag.

Det är lite oklart vad som är orsaken till denna kraftiga ökning av fredagar. En möjlighet är de krav Fredagsfärgen ställer, att varje fredag ta fram en bild med en av den enväldige färgmästaren bestämd färg, är så tunga att fredagens vikt växer på bekostnad av andra veckodagar.

I dag var kulörten blå, och det låter ju inte så svårt. Men lätta färger ger många bilder, många bilder ger svåra val, svåra val är svåra färger. Men så här blev det.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn

Jag tycker blått är svårt,
dvs. jag har inte så många
bilder med"blått"

Din bild var/är fin.
Ha de bra
Hasse

Alla smutsiga detaljer sa...

Blå vill man inte va´

Klarabella sa...

Det var ju flått och blått. Men det ser väldigt kallt ut, i alla fall om det skulle varit ikväll. Men jag antar att det inte är det ju så..
Natti natti!

Paula sa...

ser ut som ett härligt kvällsdopp..

Jah Hollis sa...

Inte illa alls, BV. Verkligen en blå känsla över hela bilden.
Och jag tar din kommentar till mina bilder som en uppmuntran att fortsätta mina lomografiska äventyr.

Photos by Storm sa...

Ja, finns ingen tvekan om att din bild går i blått. Ser kallt ut och jag undrar just om det är en vinterbadare på väg ut i böljan? När det gäller vårt guldfirande så verkar det aldrig ta slut. Måste bero på att vår lilla stad som väntat på ett allsvenskt guld i nästan hundra år äntligen fick ett. Vi njuter och flinar vidare. Ha en bra lördag/Lis

Resa med Herbert sa...

Hej!

En härligt blå bild, men det ser ut att vara kallt.

Ha det gott

Irene

Bengavoice sa...

Hasse, om man nöjer sig med att ha med en blå himmel är det ganska lätt. Men vi vill ju enligt Jah Hollis resonemang ha en blå känsla.

Alla, tala för dig själv. Själv är jag stolt att vara blå. Och inte.

Hollis, absolut. Keep up the good work.

Bilden är ingen vinterbild. Den är tagen vid ett kvällsdopp en ganska kylig sommarkväll 2002 i Liseleje på Själlands nordkust.

Anonym sa...

Gillade nästan din text lika bra som din bilder! =D /maria_6909