Visar inlägg med etikett St Pauli. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett St Pauli. Visa alla inlägg

söndag 2 november 2008

Helig trefaldighet - nu fullbordad

Det ska vara en kyrka den här veckan om man vill bidra till Fototriss. Nog kan jag hitta kyrkobilder om jag letar i mitt arkiv, men det finns särskilt en som jag gärna vill ha med i sammanhanget. Problemet är att jag inte hittar bilden. Jag har grävt genom en rad bortkastade datorer men inte hittat den. Mitt sista hopp står nu till datorn på jobbet, och jag ska söka i den så fort jag kommer dit i morgon.

Så jag nöjer mig med två vinklar av St Pauli kyrka i Malmö så här långt. Om allting stämmer lägger jag under måndagen till en interiör med heligt ljus.

Kompletterat måndag: Nu har jag hittat bilden, väl gömd i min jobbdator. Ska bli kul att höra om ni tycker bilden varit väntan värd. Den ligger som nummer tre.

Först en kall Luciamorgon.


Sedan en särdeles mäktig tårta i bageriets skyltfönster.


Det är en skolavslutning eller liknande. Vad ser du i bilden?