"Bättre sent än aldrig" säger jag liksom fredagsfärgen själv. Det har blivit aldrig någon vecka nu, men det finns hopp om bättring. Och visst inger även budskapet på anslagstavlan i Strömstad ett visst hopp?
Visar inlägg med etikett Vit. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Vit. Visa alla inlägg
fredag 23 januari 2009
Gudalik godsak i fredagsfärgen
"Bättre sent än aldrig" säger jag liksom fredagsfärgen själv. Det har blivit aldrig någon vecka nu, men det finns hopp om bättring. Och visst inger även budskapet på anslagstavlan i Strömstad ett visst hopp?
Etiketter:
anslagstavla,
fredagsfärg,
godhet,
Gud,
hopp,
kristendom,
religion,
silver,
Strömstad,
Vit
lördag 3 januari 2009
Grön Pige och vit Torso mina fredagsfärger
Som vanligt sen, men nu är jag redo att måla i fredagsfärgerna grönt och vitt. Det finns många grönvita varianter jag kan tänka mig. Den jag till slut väljer är en vit byggnad och en bronsskulptur som ärgar i grönt. Även i namnen tycker jag mig höra ett samband: skulpturen, som är gjord av Gerhard Henning, heter Liggende Pige och huset, ritat av Santiago Calatrava, heter Turning Torso.
Etiketter:
Calatrava,
fredagsfärg,
färger,
grön,
Henning,
konstnärer,
malmö,
Slottsparken.,
Turning Torso,
Vit
lördag 13 december 2008
Fredagsfärg med frusen farkost
Först nu, efter en hel del mjältbrandsbestyr, blir jag redo att ta mig an fredagsfärgen.Jag försöker kringgå min samling av bilder från matchen mellan Luxemburg och Kalmar FF, det är ju liksom inte det rödvita man vill flagga med. Så det blir en smutsig och djupfryst men särdeles rödvit livbåt som jag hittade en tidig vintermorgon vid Ringsjöstrand, inte långt från Hörby.
fredag 28 november 2008
Rosa och vitt – fredagens färger
"You can dress in pink and blue just like a child, and in a yellow taxi turn to me and smile, we'll be there in just a while, if you follow me". Synd att fredagsfärgerna inte var rosa och blått, eller gult för den delen, för då hade jag kunnat citera Joe Jackson.Men nu är färgerna rosa och vitt, och jag får citera någon annan. Jag tänkte leta upp en ko i snön, "Rosa och vitt", fattar du? Men så bestämde jag mig ändå till slut för en gammal höjdare med den fotogenetiska dottern.
fredag 31 oktober 2008
Fredagsfärg, så vitt jag vet

Vita vidder, vita tänder – svarta släcker, blodvite, äggvita och vitögat. Vinklarna kan bli många på veckans fredagsfärg. Själv tar jag fram två bilder från Malmös nordkust. Först en planta i höstlikt blåsväder framför välkänd bro, sedan vårens första vita segel på Öresund.
Etiketter:
fredagsfärg,
hav,
malmö,
segel,
strand,
vind,
Vit,
Öresund,
Öresundsbron
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)