Det är för varmt för att skriva. Egentligen kanske det är för varmt för att tänka, och jag undviker helst att skriva utan att tänka. Så det är för varmt för att skriva.
Men jag klagar inte på värmen, tro inte det. Det är dessa varma dagar jag längtar efter i november. De dagar då solens strålar tränger in till hjärtat. Då samma stekande sol förser oss med den svalkande skugga där vi sätter oss med varsin tjeckisk pilsner.
Det ska jag skriva mer om när det blir lite svalare. Till dess petade jag lite med formen på bloggen. Lite bredare, en ny bild med gammalt tema. Kanske lite varmare?
Visar inlägg med etikett sommar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett sommar. Visa alla inlägg
fredag 23 juli 2010
fredag 6 mars 2009
Himmelsblått och vitt är fredagens färger
När Fredagsfärgerna blir blått och vitt är det väl givet att jag väljer himmelsnyansen av den blå färgen. När det nu är mindre än månaden till den allsvenska premiären är det dags att på allvar varva upp just det himmelsblå.Bilden är tagen förra sommaren från en rundtursbåt i Amsterdam, som när den lade till vid kajen skrämde upp en flock duvor.
Etiketter:
allsvenskan,
amsterdam,
båtar,
duvor,
fotboll,
fredagsfärg,
fåglar,
färger,
Malmö FF,
semester,
sommar
fredag 27 februari 2009
Rosa marknaden på Gröna Lund
Rosa och grönt var det som gällde i dagens Fredagsfärger. En utmaning, javisst. Det fanns gott om lupiner på ängen i Skartofta, de bilderna var ovedersägligt rosa och gröna. Men jag valde en svängig bild från huvudstaden, en ganska flitigt avbildad slänggunga med inslag av just de rätta färgerna. Och det är väl ett extra plus att bilden är tagen på Gröna Lund.
Etiketter:
fredagsfärg,
grön,
Gröna Lund,
karusell,
nöjesfält,
rosa,
slänggunga,
sommar,
Stockholm
lördag 14 februari 2009
Rörande rödgrönt i fredagsfärgen
Fredagsfärgen blev för min del en lördagsfärg denna vecka. Det blev till slut en somrig bild från stugan i Skartofta. Tassarna är Lovas.
Jag provar att publicera direkt från Flickr, och det verkar funka, om än inte perfekt.
måndag 1 december 2008
onsdag 19 november 2008
Utan ord i höstrusket
Helt utan betydligt fler ord kan du hitta genom att klicka här.
torsdag 5 juni 2008
Damer som förgyller min sommar
Det kan bli hur det vill med vädret denna sommar. Den kan inte bli dålig, inte när den kommer att lysas upp av både Erykah Badu och Mavis Staples. Dessutom vet jag att Emmylou Harris väntar till hösten.
Det blir underbara återseenden. Den fenomenala R&B-primadonnan Erykah Badu sjunger på Falconerteatern i Köpenhamn, där jag såg och hörde henne 2005. Soullegenden Mavis Staples – jag började gräva efter Staple Singers-skivor i LP-backarna redan på 70-talet – kommer precis som förra sommaren till KB här i Malmö.
När sedan sommaren tagit slut får en annan gammal kärlek från Amerika sätta färg på hösten. I september kommer min mångsidiga countryfavorit Emmylou Harris till Köpenhamn. Även henne har jag goda erfarenheter av tidigare, då vi sågs i Malmö för några år sedan.
Nu fattas bara att Sverige vinner fotbolls-EM, och klasar av blågula guld i OS. Vem behöver egentligen väder en sommar som denna?
Etiketter:
country,
Emmylou Harris,
Erykah Badu,
konserter,
Mavis Staples,
musik,
R'n'B,
sommar,
soul,
väder
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
