söndag 9 november 2008

Hatten av för Kalmar FF

I dag satte Henrik Rydström och hans kalmarater pricken över i. Det finns de som gläds betydligt mer än jag över att det allsvenska guldet hamnade i Småland. Men det är bra och rättvist att seriens genomgående bästa lag tar hem guldet.

Det känns lite jobbigt att ständigt behöva ta till maratontabellen för att hävda att Malmö FF faktiskt är bättre än Kalmar. Nu kan jag nog lägga till att MFF har avslutat allsvenskan bäst av alla, vilket såklart gör att jag kan blicka framåt med viss tillförsikt.

Det är nu fyra år sedan jag och resten av Malmö fick jubla över ett allsvenskt guld. För den som vill veta hur det känns – hur segerns sötma smeker gommen, hur den gyllene färgen lyser upp livet, hur lyckan över livets idrottsliga höjdpunkt skapar ljuv musik i tillvaron – kommer det säkert en utförlig beskrivning på för detta avsedd plats. Men ha tålamod, han behöver tid att först sova champagneruset av sig.

10 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Vadå fotboll, nu är det bandy som gäller! (Suck, egentligen vill jag inte prata om det)...

Bengavoice sa...

Alla, jag har ju förklarat min relation till bandy.
Jag förstår att du inte vill prata fotboll. Man kan ju inte säga att Bajens avslutning har varit lysande...

Anonym sa...

GOTT!
smakar både segerns sötma och champagne...! ;-)
Kaaaaaaaaaaaaaaaaaalmar!!!

Bengavoice sa...

Kära läsekrets, jag upprepar: Han behöver lite tid för att nyktra till. Från den akuta skumpafyllan, inte det kroniska segerruset.

Alla smutsiga detaljer sa...

Förstår inte vad du pratar om, dessutom måååste du bara lära dig se tjusningen i bandy.

Photos by Storm sa...

Åh, vad kul att du skriver några rader om våra röda bröder. Ja, du förstår kanske att det finns ett rus på arbetsplatsen idag. Detta behövde verkligen vår lilla stad. Gud, va bra de har varit. Klockan 4på Stortorget blir det firande igen, får se om jag hinner dit. Vilken härlig bild på Henke.
SM Guuuuuuuld! Ha det bra/Lis

Anonym sa...

*hick!*

Klarabella sa...

Oj! Han har ju två likadana skor!

Anonym sa...

Det är beroende av underlaget, Klara. Men jag applåderar din uppmärksamhet. Och ditt minne.

Bengavoice sa...

Men var det inte i just den matchen, borta mot Racing Luxemburg, som vi i Kalmars trogna supportersvans konstaterade att kapten Rydström hade olika färg på skorna? Bytte han en sko i halvtid?