
Fredagsfärgen är beige, och jag har i tolfte timmen lockat fram några kossor från Revingefältet väster om Vombsjön. Korna går ute året runt på det väldiga militära övningsfältet. Det fick för något år sedan djurskyddsmyndigheterna att lyfta sin beskyddande hand. Men vad jag förstår lyckades kornas ägare bevisa att de faktiskt mår bra, håller värmen och har möjlighet att söka skydd när vädret är för jävligt. Jag tycker bilden, som är tagen en snöig torsdag i mars, visar att de har det ganska bra.