lördag 4 oktober 2008

Fredagsfärgade kossor i beige


Fredagsfärgen är beige, och jag har i tolfte timmen lockat fram några kossor från Revingefältet väster om Vombsjön. Korna går ute året runt på det väldiga militära övningsfältet. Det fick för något år sedan djurskyddsmyndigheterna att lyfta sin beskyddande hand. Men vad jag förstår lyckades kornas ägare bevisa att de faktiskt mår bra, håller värmen och har möjlighet att söka skydd när vädret är för jävligt. Jag tycker bilden, som är tagen en snöig torsdag i mars, visar att de har det ganska bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken superhärlig beige bild! :)Djuren ser ut att ha det bra. Håller tummarna för att det är så, det är ju så många djur som far illa. Tycker man läser om det i tidningarna dagligen, tyvärr.
Tack för kommentaren hos mig. Kom precis på att med vild, galen fantasi går det att tolka in att skalet är eremitkräftans trenchcoat...

Photos by Storm sa...

Härlig blandning av beige toner hos dig. Tack för att du håller på FF i år. I morgon gäller det - mot Trelleborg. Ha det så bra/Lis

Anonym sa...

Vilka fina kor och dom ser ut att må bra i kylan.
Tack för kommentaren hos mig och trevlig helg !

Jah Hollis sa...

Korna är ju fina och uppfyller krit(t)erierna för veckans fredagsfärg. Snön kan jag klara mig utan.

Anonym sa...

Fina beiga kossor. Vackra nyanser på denna udda färgblandning som fler och fler verkar gilla.
Gillar den svartfläcka kossan mitt i samlingen!

Anonym sa...

Merci pour le passage et le commentaire

Alla smutsiga detaljer sa...

Hm, ketchupeffekt är väl ett passande epitet på denna blogg ;-)

Ninni sa...

Fina kossor i vackra färger! Har under helgen studerat brasilianska dito och de ser tyvärr inte alls lika välmående ut...eller också är det deras naturliga utseende.
Vi har en Ko-auktionskanal på TV som också visar dessa stackars fula kor...

Anonym sa...

Detta är en så stor resurs som du tillhandahåller och du ger bort den gratis. Jag gillar att se webbplatser som förstår värdet av att ge en utmärkt resurs för gratis. Jag älskade verkligen att läsa ditt inlägg. Tack!