söndag 19 april 2009

Därför var jag ingen annanstans

Den här helgen borde jag egentligen varit någon annanstans.

Jag borde ha varit i barndomsstaden Ängelholm. Morsan hade fyllt 75 i lördags, och det hade väl varit passande att lägga en blomma på graven, träffa brorsorna och deras familjer och visa att mojan fortfarande finns med oss. Dessutom passade brorsdottern idag på att bli matchens lirare när Engelholm defilerade hem SM-guldet i volleyboll. Nog borde farbror Bengavoice och kusinerna stått på läktaren och hejat?

Och jag borde ha varit på nya Stadion i Malmö och sett det första derbyt på den gräsmattan. Nu blev det MFF:s första poängförlust i årets allsvenska, och jag undrar hur mycket det är mitt fel. Jag säger som jag brukar: Skyll på mig, det är helt okej.

Den engagerade läsaren river sig säkert nu i kalufsen och undrar: Varför var han varken här eller där? Och var var han verkligen?

Jag inleder svaret med några bilder från dagens promenad längs bäcken i Skartofta:

Taket därborta sitter på mitt hus.


Jag behöver väl inte förklara vidare? Att jag fick jackpot i ungdomslotteriet var ren bonus: Jag fick med mig inte bara mina egna två, utan även en extra 16-åring, som såg chansen till skogsäventyr och luftgevärsskytte. Jag vill inte generalisera, men det känns lite som beviset på att två minus blir plus.

Till detta ska läggas ett bländande briljant väder, vin och nattliga cigarrer med glada grannar, åtta kilometer på löpvänliga grusvägar och årets första grillning. Vad slår det?

8 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Det var ju så fint och så kom dom där cigarrerna...
Nej, seriöst. Det där med att två minus blir plus - helt sant. Jag hade ungefär samma tur i lördags. Det känns fint.

Alla smutsiga detaljer sa...

Glömde att säga; borde man egentligen inte alltid vara någon annanstans?

Bengavoice sa...

Alla, om sanningen ska fram var det bara en cigarr, och den hade jag med mig själv.
Visst vore det bra om man slapp alla borden och kunde säga att här och nu alltid är det bästa alternativet.

punk in writing sa...

Livet på landet är fint. Själv tillbringar jag de dagar som spenderas på landet med att grovjobba.

Och moderniteter som tv och internet får man snällt klara sig utan.

Jah Hollis sa...

Svar: The Only Ones på KB. :-)

Klarabella sa...

Men jag tyckte att du befann dig rätt rätt. Det resulterade ju i bl.a finfina bilder!

Cecilia sa...

Låter som... lycka?

Alla smutsiga detaljer sa...

Suck, suck...