lördag 4 april 2009

Allsvenskan – det säkraste vårtecknet

Solen står som spön i backen och ungarna kryllar ut på gården för att gunga och klättra i träd. Föräldrarna kommer snart efter med varsin fetkopp kaffe. Strax är trädgårdsstolarna slut och det skickas ut diverse expotitioner till olika källarförråd för att utreda var vi ställde stolarna när vi gjorde höst i oktober.

Jag misstänker att koltrasten bygger bo i ventilen i mitt sovrum. Har skramlat med luckan för att skrämma bort den, men jag anar att den kommit tillbaka.

Och så börjar Allsvenskan. Det där med vårkänslor, hur det pirrar i magen av förväntan, hur man ser fram emot något som är så stort att det inte riktigt kan beskrivas, det förklaras väl med ordet Allsvenskan.

Det är nu man börjar få svar på frågorna. Nu ska krafterna mätas. I alla fall under några veckor kan man ha kvar det där hoppet, drömmen att "i år är det vår tur".

6 kommentarer:

Jah Hollis sa...

MFF leder faktiskt allsvenskan just nu. :-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag kom aldrig iväg på min springtur men väl till gröne jägaren och matchen. Din text är mycket väl skaldad och visst är det härligt! Nu väntar jag bara på hemmapremiären. Njut av ledningen, den lär inte vara....

Baronessan sa...

Det började så bra och så förstörde du alltihop på slutet ;-)

Ingvar Johansson sa...

Allsvenskan brukar vara som bäst just innan den börjat, innan verkligheten tränger sig på. Fast i år verkar der ju bli annorlunda...

Bengavoice sa...

Hollis och Alla, jag säger som Brasse: "Felfelfelfel. Eller fresten lite rätt har ni". Den allsvenska ledningen är för dagen ett minne blått. Men jag hoppas inte för evigt.
Baronessan: Vari ligger felet? Jag tyckte bara texten blev bättre och bättre.
Esping: Om jag känner dig rätt är vi båda ganska nöjda med resultaten hittills. Men vänta bara...

Jah Hollis sa...

När jag skrev min kommentar var det dagens sanning.