söndag 1 februari 2009

Vinterkyla och stugvärme i fototriss



Här och nu är det påbjudna temat för februaris första Fototriss. Den snögloppiga snålblåst och råkyla som råder i Malmö lockar inte helt till några längre promenader. Jag tog med mig kameran när jag gick och handlade. De två första bilderna är tagna på den turen, och illustrerar nog vad jag menar. På den första syns scientologernas vargula tält, som om möjligt gör stämningen på Värnhemstorget än mindre gästvänlig. Den andra visar en mångfald av bättre och trevligare alternativ till sysselsättning. Den tredje visar ett annat starkt skäl att stanna inne i stugvärmen en dag som denna.

11 kommentarer:

Agneta sa...

Bordtennisbordet verkar helt övergivet i kylan.

Anonym sa...

Härliga bilder! Gillade första bilden bäst! :)

Anonym sa...

kul tolkningar! Gillar reklampelaren som nästan blir en installation!

Photos by Storm sa...

Reklampelarbilden är bra. Ser att ni har samma gråkalla väder som vi/Lis

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Jag gillar Zlatan mest!!! :)
Ha en skön kväll! Kramis

Resa med Herbert sa...

Hej!

Mittenbilden gillar jag, där kan man ju fördriva tiden en stund.

Ha det gott

Irene

Alla smutsiga detaljer sa...

Trevligt men allt för sällan.

Jah Hollis sa...

Ja, det är ju välbekanta miljöer även för en annan. Men jag fattar inte varför scientologerna ska få ockupera halva torget.
Och på de där affischerna är det ju med en som jag var och såg i fredags.
Den tredje, han på tv:n...är inte det någon såpaskådis? :-D

Synnøve. sa...

En bra triss.
Det blir nummer två för min del.
Synne.

Klarabella sa...

Det är nog varmare att spela pingpong i lokalen...
Och roligare än att plugga fysik, so och matte!!!
Det kan jag lova.

Anonym sa...

Häftiga bilder! Fina färger!