söndag 22 februari 2009

Malplacerad trefaldighet

"Fel sak på fel plats" var temat för veckans Fototriss. Det kanske lika gärna kunde vara "rätt sak på fel plats", eller varför inte "fel sak på rätt plats"? Jag vet inte riktigt i vilken av kategorierna min trio hamnar, men den kommer i alla fall här:

Cykeln ligger på kanalens is i Malmö. Vem har lust att hämta den? Inte jag.

Framför stadsbibioteket i Malmö finns en damm, och i dammen finns en gummihandske. Bara så du vet, om du skulle behöva en.

Jag får inte riktigt ihop bilden av Fred Åbergs skulptur "Böst", som står i Trelleborg. Det är nånting på bilden som inte riktigt hör hemma där...

23 kommentarer:

HelenJ sa...

Klockrena bilder, alla tre!
Men jag gillar nog den sista bäst - den är ju faktiskt inte helt fel ändå... =)

Anonym sa...

Läckra bilder och klockrena felplaceringar. Första bilden får min röst, så fel det kan bli. Eva

Anonym sa...

Häftiga bilder hos dig.
Den sista gillar jag bäst.
Ha det gott // Nettan

Rajson sa...

Snygg trio.
Trean tog mig en stund och haja-kul bild!

Anonym sa...

Såå himla bra triss! Alla tre var superbra!

Anonym sa...

Härliga bilder! Cyklar på fel plats verkar vanligt! ;)

Jah Hollis sa...

En tänkvärd triss. Speciellt det faktum att det finns folk som lägger så mycket energi på att kasta cyklar i kanalen i Malmö. Med eller utan is.

Klarabella sa...

1. Inte jag heller.
2. Det ska jag komma ihåg.
3. Jag?

annalarssonphotography sa...

Häftig triss med läckra bilder!

Min favorit blir din sista!:)

Ha det gott och kika gärna in hos mig!

Annika sa...

Det var en bra fototriss du har fått ihop. Konstigt vad folk kastar eller glömmer saker överallt hela tiden. Min favorit blir cykeln och det är verkligen inte första gången man ser en sån på fel plats.

Ciao Annika

Anonym sa...

Klockrena bilder allihop. Gillar nog den sista mest trots allt. Barn är fiffiga.

Anonym sa...

Den första bilden är mycket Malmö - och det är nog en komplimang!

Synnøve. sa...

Hejsan.
En kul triss hos dig.
Men jag gillar den sista allra bäst. De röda benen smälte in väldans bra där.
Kram Synne.

Danne sa...

Sista bilden tyckte jag var kockren faktiskt. Annorlunda :)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Faller för den sista bilden som blir en given favorit i din triss. Skön bild som får mig att le :) Ha´de fint/E-L

Agneta sa...

Fina bilder. På sista bilden har ju lilltjejen hittat ett bra gömställe.

Anonym sa...

Häftig triss. Jag gillar den första bilden mest. Ha en trevlig kväll =)

Photos by Storm sa...

Här är också kanalerna fulla med cyklar och kundvagnar, trist. Men den sista bild var verkligen bra. Är det möjligen du som hade röd overall den dagen?/Lis

Bengavoice sa...

Kul med många glada kommentarer. Det verkar vara den sista bilden som väcker mest uppskattning. Nej, Lis, just den här dagen hade jag inte min röda overall. Den som krupit in under paraplyerna är en mig närstående mycket flitig fotograf och bloggare. Bilden har några år på nacken.
Skulpturen heter alltså Böst, som uttalas med långt "ö". Ordet betyder ungefär "elakt" eller "ilsket" och används ofta för att beskriva mindre angenäm väderlek.

Anonym sa...

Tack! Jag har funderat på att skaffa en plasthandske! Hämtar den i morgon! :-)

Anonym sa...

Vilken härlig triss!!
Den sista bilden är min favorit!!

Ha det gott

Unknown sa...

Riktigt lyckad triss. Du har verkligen hittat tre intressanta motiv på temat. Kan absolut inte välja vilken jag gillar mest. Ettan är ju vacker, med en fryst kanal och cykeln som ligger slängd..Tvåan kanske blir min favorit, både snygg och experimentell som foto och kul med gummihandsken. Trean är kul!!

Anonym sa...

tack för tipset då vet jag vart jag skall om jag behöver en handske :)