söndag 14 december 2008

Runt runt runt i fototriss



"Naturligt runda former" är temat för veckans fototriss. Det låter tydligt och bra. Men när jag bläddrar i min kortlek funderar jag på vad "rund" egentligen innebär. Sfärisk? Svängd? Cirkelformad? Och vad är "naturligt"?
Jag bestämmer mig för att testa och kanske tänja på gränserna. Jag börjar lugnt med att ställa naturens rondör mot teknikens fyrkantiga spetskompetens. Sedan naturligt runda former som inte kunnat ses utan människans härjningar. Och till slut ett psykedeliskt mönster som skapats av naturen under miljoner år.

26 kommentarer:

Veronica sa...

Fina bilder, har lite svårt att välja mellan tvåan och trean!
Det får bli båda.
=)

Kerstin sa...

Härliga bilder alla tre. Jag har också med ett timmerupplag. ;)
Min favorit blir den första.

Anonym sa...

Väldigt fina bilder allihopa men den sista gillar jag mest.
carina

Baronessan sa...

Du har så rätt. Vad är runt? Snygga bilder alla tre men jag gillar bäst den psykedeliskt mönstrade. Verkligen läckert!

Anonym sa...

Så underbara naturlig runda former du bjuder på. Hehe.
Havtorn blir min favvis. Kram Ane

Anonym sa...

Vilka bilder så ljuvligt vackra.. formen i tredje fotot gillar jag skarpt och den tar hem priset här från mig/Pialotta

Anna Hammar sa...

snygga bilder på temat.. trean blir min favorit idag, är svag för stenar..

Anonym sa...

Den sista bilden på naturens egna former gillar jag skarpt!

Agneta sa...

Deen sista bilden blir favorit. Vilka häftiga former naturen skapar.

Amonazon sa...

Skojigt tema denna triss, att se hur folk tolkar det.
Jag gillar dina tolkningar, alla 3.
/Mona

annette sa...

Din sista bild stack ut lite extra i mina ögon, blev dagens favorit!

annette

Pia sa...

Härliga bilder! Favorit? Ja du, det blir svår men bild 1 och 3 kanske! Ha en härlig advent!!

Anonym sa...

Gillar den sista bilden/marierox61

Jah Hollis sa...

Väldigt fina och runda bilder du har tagit, BV. En elegant lösning av uppgiften. Nu får vi se hur vi klarar att lösa våra uppgifter i kvällens final lika elegant. :-)

Anonym sa...

Favoriten äar helt klart bild 1, älskar broar. Även om de som här är lätt dimmiga...! :-)

Photos by Storm sa...

Din första bild med en skymt av bron i bakgrunden blir min favorit. Blir lite stressad av mönstret på den sista. ha det bra/Lis

Anonym sa...

Rönnbären rondör mot brons avlånga form, mmm det är vackert!
Ha en skön adventskväll!

Anonym sa...

Den sista bilden blir absolut min favorit bland fototrissarna! Vilken underbar bild!
Kramis

Anonym sa...

Den första blir min favorit denna vecka.
Snyggt.

Ha de gott.

/Zippo

Anonym sa...

Fina kort alla tre! Min favorit blir ditt psykideliska mönster!
Ha en fortsatt trevlig söndag! =) /maria_6909

Anonym sa...

Alla dina bilder var fina men jag gillar din första bild mest.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Den första blir min favorit/E-L

Anonym sa...

Första bilden är helt fantastiskt!
Jättefint fångat!!
Mvh
Ina

Namn: Eva sa...

Bra tolkning av temat! Jag gillar nr 1 bäst mest för att bron syns i bakgrunden ;-)

Klarabella sa...

waauw va ciool bild den föwsta vaur! :)

Zaarcastic sa...

första bilden var otroligt fin!