tisdag 30 december 2008

Genomtrissade fotografier



Jag går genom tre genomsnittliga bilder i veckans genomtrevliga fototriss. Jag kunde ha valt "kroppsdelar" eller "trekantigt", men det fick bli "genom" i stället.

Hoppeloppan Lexie och porträttet av Riddaren av Hadoque behöver kanske inga vidare kommentarer. Men den avslutande fixeringsbilden kanske behöver sin förklaring. Det är Turning Torso i Malmö, fotograferad genom en stor banderoll i tunt tyg som hänger på ett staket. På tygskynket står nånting om America's Cup-kvalet, som hölls i Malmö 2005. Det är då bilden är tagen. Jag tycker den är kul eftersom man kan välja att se Torson, staketet, den rödaktiga formen av texten eller gubben som är tryckt på banderollen. Vad tycker du?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mitten bilden gillar jag.

Jah Hollis sa...

Äntligen visar du ditt rätta jag. Och visst, det blir en snygg effekt av banderollen framför Turning torso. Ha ett Gott nytt år. Fast kanske vi ses på själva nyårsafton. Jag är så i valet och kvalet att jag håller på att bli galen.

Anonym sa...

Jag tycker att du ska berätta var bilden på dig i den välpassande Haddocktavlan är tagen.
Samt att du ska vara snäll på nyårsafton.

Alla smutsiga detaljer sa...

Gott nytt år önskar jag dig!

Klarabella sa...

Jag tycker också den är kul.
Men vovvi är ju sååååå söt. Nu tycker jag att han ska komma tillbaka, vi behöver nån som kan städa efter att Elin har ätit själv...
Fast om nu Salli inte vill att Lexie ska komma hit och bli köttbulle så kan hon ju skicka hit den tunna Hope som behöver få lite barnmat! Så hit med Hope!!

Klarabella sa...

Nej förresten. Jag tycker inte att den är kul. Jag tycker det är en snurrig bild man blir förvirrad av, om jag nu ska tala sanning.