söndag 23 november 2008

Trissen ovanifrån fick badtema



Det bara blev så. Jag började bläddra bland bilderna för att hitta en fototriss på temat "ovanifrån", och tänkte fågelperspektiv, flygbilder, översitteri, skidåkning, rutschkanor, kyrkor, regn, snö och annat som jag på något sätt förknippar med ordet "ovanifrån". Eller "uppifrån" som kändes bättre för mig.
Jag hittade tre badbilder som är tagna i rätt perspektiv. De låg alla och skvalpade i min hög med gamla bilder, och har nu mognat tillräckligt för att visas för bildade bildbloggare och andra intresserade.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!

Svårt val här men första bilden gillar jag allra bäst!

Den är fångad i rätt ögonblick och man blir glad av den!

ha det gott!

Anonym sa...

Bild nummer 3 är min favorit!

Anonym sa...

Jag gillar alla bilderna! Men den första var något speciellt. Så mycket liv och glädje!

Ha en fin dag / Therese

Anonym sa...

Härliga bilder och gissa om jag blev badsugen! Barnbilden fastnade jag mest för.

Della sa...

Kul med fart i bilderna!

Baronessan sa...

Fina bilder. Den första blir favoriten. Knäppt i rätt ögonblick!

Agneta sa...

Till och med jag som inte är så förtjust i att bada blir ju riktigt sugen på att hoppa i spat. Sista bilden bli min favorit.

Anonym sa...

sv: nej, en krokodil är det då inte iallafall! ... eller? Jag hoppas inte på det ;) nice pics!

Anonym sa...

Vilka fina foton. Favoriten blir det sista fotot. Vilket hopp - att han vågade...

Synnøve. sa...

Sista bilden.
Häftig!
Ha det bra.
Synne.

Pia sa...

Gud så härliga foton du hade i lagret!! Självklart vinner nr.1 hos mig, underbar närhet och glädje!! Må gott i kylan!

annette sa...

Bild nummer tre blir min favorit, så härligt att våga hoppa så där högt från ytan!

Ha det så bra!

annette

Jah Hollis sa...

Du har ju en viss fördel, i längden, när det gäller att ta bilder ovanifrån. Och här har du ju lyckats bra, till och med fått till ett genomgående tema.

Anonym sa...

Härliga bilder! Den första har en härlig levnadglädje!
Ha en härlig vecka!

Anonym sa...

Barnen i skummet gillar jag, men den sista är mitt val

Benita sa...

Den tredje bilden blir min favorit.

Veronica sa...

Underbara bilder alla tre!!
Svårt val! Gillar badskums barnen men tycker även om sista bilden.
Kan helt enkelt inte välja!
=)

Anonym sa...

Badskumsungarna ser för härliga ut!

Anonym sa...

Rolig tolkning och det blev ju dubbel tema.

Gillade "tvångsdoppet" bäst.

/Zippo

Anonym sa...

Härlig tolkning du gör. Första bilden blir min favorit, så mycket glädje och bus i den. :)

Anonym sa...

Tänkte direkt bild nummer två, men sen fick jag se din sista bild och då blev det med ens mycket svårare så det blir oavgjort mellan dom! =) /maria_6909

Photos by Storm sa...

Tre bilder på samma tema, bra. Sista bilden vinner....ger mig lite skräckkänsla för jag skulle aldrig hoppa på den höjden. Ha det bra/Lis

Paula sa...

Härliga bilder allihop. Har svårt att välja mellan första och sista. Båda är fångade i rätt ögonblick. Ha en bra dag.

Ninni sa...

Härliga badbilder! Men trean är min favorit, jag skulle själv aldrig vågat hoppa därifrån:)
Du har alldeles rätt, Belo Horizonte betyder vacker horisont eller utblick. Jag har för mig att jag läst att det var förre påven som uttryckte det så när han invigde en plats inte alls långt ifrån där bilden är tagen.

Anonym sa...

Första bilden var bäst tycker jag, den fångar verkligen ögonblicket :-)

Anonym sa...

Verkligen härliga bilder! Vilken glädje i alla tre! Men den sista tycker jag mest om. Har en bra vecka / ela

Anonym sa...

Toppenbra bilder i trissen! Alla tre favoriter!

Anonym sa...

Haha, sån härlig mittenbild =)