söndag 2 november 2008

Helig trefaldighet - nu fullbordad

Det ska vara en kyrka den här veckan om man vill bidra till Fototriss. Nog kan jag hitta kyrkobilder om jag letar i mitt arkiv, men det finns särskilt en som jag gärna vill ha med i sammanhanget. Problemet är att jag inte hittar bilden. Jag har grävt genom en rad bortkastade datorer men inte hittat den. Mitt sista hopp står nu till datorn på jobbet, och jag ska söka i den så fort jag kommer dit i morgon.

Så jag nöjer mig med två vinklar av St Pauli kyrka i Malmö så här långt. Om allting stämmer lägger jag under måndagen till en interiör med heligt ljus.

Kompletterat måndag: Nu har jag hittat bilden, väl gömd i min jobbdator. Ska bli kul att höra om ni tycker bilden varit väntan värd. Den ligger som nummer tre.

Först en kall Luciamorgon.


Sedan en särdeles mäktig tårta i bageriets skyltfönster.


Det är en skolavslutning eller liknande. Vad ser du i bilden?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nummer 2 helt enkelt superbwow.

Anonym sa...

Hoppas du hittar det borttappade fotot, ser fram emot att få se det. Den andra bilden idag är helt fantastisk. Spännande och kul, man vill liksom vända sig helt om från speglingen i fönstret och se kyrkan med egna ögon. Jag kan verkligen rekommendera ett besök i La Sagrada Familia om du ska till Barcelona. Överhuvudtaget är Barca en härlig storstad där det verkligen finns allt, det finns något för alla. :)

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Väntar med spänning på bild nummer tre.
Under tiden nöjer jag mig med de två du redan har lagt ut.
Den första är helt underbar.
En mulen och gråkall vinterdag. De nakna träden i allèn upp mot kyrkan där en liten lampa brinner....
Nummer två är en riktigt tårtbild. Undrar om den går att äta...
Ha det bra.
Synne.

Anonym sa...

Men Puali kyrka är en vacker kyrka. Vet du att gatunätet strålar ut från den precis som gatunätet gör i Paris? Väldigt ovanligt i Sverige.

Veronica sa...

Jag gillar din första bild!!
Allen som står där i dimman och kyrkan som reser sig strax därbak!!!! KLOCKREN!!!
=)

Anonym sa...

Annorlunda bilder. Den sista är superläcker. Sååå du gillar inte prydnadskyrkor ;-). Till mitt försvar får jag väl säga att den enda som står frammen för jämnan är Pisa-modellen som är ca 4 cm hög. Har en hylla i köket där jag ställer reseminnen (alla är rätt små). Jag är inte så mycket för sånt. Fast på julen frossas det i pynt överallt!! Det är kul med jul. Ha en bra dag och hoppas du hittar ditt försvunna kort! Annars får du trösta dig med en god bulle från affären på bild 2!! /Anette

Anonym sa...

Det är en vacker kyrka och bilden blir skojig i fönstret.
väntar på nästa bild, du kan konsten att hålla oss på halster.

Anonym sa...

Vilken härlig bild det blev på kyrkan som speglade sig. Den första är oxå häftig. Jag ser fram emot att få se ditt tredje bidrag.
Kramis

Petra sa...

Det första som slår mig är att killen i vitt ser ut precis som Jesus. Ljuset faller dessutom på honom som om han är upplyst. Mäktig bild på något sätt.
Gilla de bild nr.2 också. Kul!

Pia sa...

Underbara foton!! Gillar tvåan och trean speciellt! Fast 1:an är också läcker!! Är det månne Jesus man ser på den sista bilden? Läckert är det i alla fall!! Tack för din kommentar hos mig igår!! Ha det gott!

Klarabella sa...

Cool bild den där andra.

I sista bilden ser jag Ilirian, Perwin, Johan, Jonas, Marigona, Tomas, :D. typ.

Anonym sa...

Gillar bild nummer 1.

Jah Hollis sa...

Hade själv tänkt lägga in en bild på Paulikyrkan, men skippade den när jag såg dina.
I den tredje bilden ser jag en upplyst man med en huvudbonad som ser ut som en klädhängare. :-D

Bengavoice sa...

Han kanske är ren?

phoebe sa...

Tvåan den stooora bakelsen gillar jag...mums