söndag 9 november 2008

Dagen som idag är en fototriss



Jag gav mig ut i regnet för att berätta för världen hur det ser ut i min omgivning just i dag. Den röda tråden blev till slut en cykelkedja, och jag hoppas kunna sprida lite hjulstämning bland besökarna. Vägen till världen i dag, eller i alla fall den dag bilderna bloggas upp, går via Fototriss.

"I mitt hus där jag bor känner ingen varann, i mitt hus där jag bor är det tyst som i graven, i mitt hus där jag bor, i mitt hus där jag dog, i mitt mitt mitt mitt hus där jag har fått nog" sjöng Ebba Grön. Så är det inte i mitt hus där jag bor. Men det finns med på alla bilderna. Liksom i bakgrunden.

31 kommentarer:

Klarabella sa...

God hjul!
Ja, den sista blir ju favorit, herr krokodil. Nöff, nöff, höll jag på att säga men den säger väl men wyy, wyy.

Photos by Storm sa...

Oj, vad händer med cyklarna i din stad? Sista bilden vägde upp de två första. För inte kan man vara sur över cykelslakten när man ser den lilla krokodilen/Lis

Rajson sa...

Man blir inte irekt lycklig när man kommer ut och ser resterna över sin cykel.
Men tack för slutbilden den gör att ma blir ändå hoppfull och lycklig.

Anonym sa...

Trötta cyklar i trött november... Fina bilder!

annette sa...

Roligt att Du fick till ett tema, sista bilden blev en favorit!

mvh //annette

Agneta sa...

Fina bilder trots ett lite deprimerande tema. Sista bilden blev min favorit.

Anonym sa...

Häftiga bilder!
Första bilden gör mig fascinerad.
Hur 17 har slangen hamnat på det viset?? :D

Ha en skön kväll!

Eva sa...

Hur kul som helst! Gillar verkligen att du har hittat humor i din dag. Har haft lite svårt att se det roliga i dagens väder.
Vill inte välja idag. Klockrent!

//Eva - Vad ögat ser

Anonym sa...

Klart man får hjulstämning! Roliga bilder. /Anette

phoebe sa...

Kände igen mig i kvarteren=) Kul tema och sista bilden får min röst. En kul och sötis bild!!

maria_6909 sa...

Mi favorit blir den sista med krokodilhuvudet! Han ser så nöjd ut där han sitter på styret! =) /maria_6909

Husbilen Credo sa...

Fina foton på kuligt tema.
Tack för kommentaren hos mig. Ville helst inte ta ned trädet, men nu kunde vi inte vänta längre, vi kapar en bit varje år och i längden fungerar det inte - svart som natten inne en solig dag ute.
Ha en fortsatt fin kväll!

Anonym sa...

Härligt tema fast kanske inte så roligt med förstörda cyklar men bild nr 1 får min röst /marieRox61

Della sa...

Hoppas att inte min cykel ser ut så där när jag kommer ut i morgon bitti och ska ha den.

Veronica sa...

Härliga bilder så här nära hjul=)
Första bilden blev min favorit.

Pia sa...

Hehehehehheh...du är rolig du!! Jättefina bilder har du tagit också!! Må väl i veckan!

Anonym sa...

Jätteläckra bilder, de två första är ju också lite, det som göms i snö ... och den sista var rolig en trevlig cykel.

/Avsändare Margareta

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det verkar inte så kul att vara cykel där du bor. Fast den cykeln som har en krokodiltuta kanske har det lite kuligare än dom andra.

En skön söndagskväll önskar jag dej!

Irene

Anonym sa...

Men vad det är roligt att du kom på ett tema i temat. Min favorit blir den sista bilden. Tack för kommentaren hos mig

Anonym sa...

Kul met ett tema i bilderna. Den sista bilden, var ett så härligt komliment till dom föregående!
Med kameran i handen.... blir det gråa lite ljusare,L. Helt rätt!
http://lissento.blogg.se/

Anonym sa...

Så kul med ett tema i temat. Där går det inte att välja bild för det hör ihop. Jättetrevligt!!

Tack för din kommentar hos mig!
/Ingrid

Namn: Eva sa...

Rörsjöstaden? Störthäftiga bilder! Jag gillar när alla tre bilderna hänger ihop och deet gör dina!
Röstar på bild 1 för den triggar min fantasi!

Ha det gött under veckan!

Unknown sa...

Vad läckert med ett tema dessutom. Blir lite avis på din kreativitet där. Men jag är inte småsint och kan säga att jag gillar alla tre. Favoriten blir dock bild nummer två.

Bra jobbat,

//Harriet

Anonym sa...

Rolig och annorlunda tolkning.
Krokodilen? får bli favoriten.

/Zippo

Anonym sa...

Kanonbilder och kul med ett tema i temat så att säga. Alla tre bilder håller hög kvalitet som vanligt. Favoriten blir nummer två. :)

Ha det bra!

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Sista bilden är den klart bästa.
Fick Drutten och Gena känsla när jag ser krokodilen på styret.
Hjulstämningen infann sig på direkten.
I avsaknad av snön alltså.
Ha det gott nu.
Klems synne.

Jah Hollis sa...

De miljöerna verkar bekanta på något vis. Det där tappade (?) hjulet kan du ju ta hem och hänga upp i hjulgranen när det är dags. :-)

Anonym sa...

Cool bild på krokodolringklockan. Ha det gott!

Kerstin sa...

Kul tema du har hittat i dagens triss. Härligt med den sista bilden som får spegla det positiva när de två föregående inte var så positiva. Vem vill hitta sin cykel i det skicket?
Du har helt klart lyckats förmedla hjulstämning! :)

Anonym sa...

Vad roligt du har tolkat :) första bilden är fräck.

Anonym sa...

Kul tema du valde. Fina bilder!
Den sista blev min favorit.
Ha det bra. //Nettan