måndag 20 oktober 2008

Triss i skyltar - det är kul




Temat för veckans fototriss är skyltar. För min del ligger utmaningen i att välja. Jag har av någon anledning samlat på mig en försvarlig hög bilder med skyltbilder. Kanske beror det på att vi hela tiden omges av dessa tingestar som försöker visa oss vägen till ett bättre liv.

Till slut blev det dessa. Först en från en liten ö i Sankta Annas skärgård, sedan från ett pyttelitet museum i Tomelilla, och slutligen en vägvisare till - ja vadå - utanför mitt hus på landet.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Den sista gillar jag för då får man ju se.......ja vad då?

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Här var den en salig blandning av skyltar.
Den första blir min favorit, då jag är östgöte och varit mycket ute i sankt anna.
Men Hasse och Tage gillar man ju. Kul skylt.
Den sista är kanske så att man får välja själv vart den ska visa.
Ha det gott.
Synne.

Baronessan sa...

Jag röstar på sista bilden. Fyll i det som önskas!

Jah Hollis sa...

Bra jobbat BV! Den huvudlöse mannen vid världens största Hasse & Tage-museum är extra fyndig.

Anonym sa...

Tredje gillar jag mest... undrar vart man ska gå, skyltar för folk utan lokalsinne kanske... passar mig!:D

Anonym sa...

Jag röstar på den sista skylten,
den var fyndig, jag undrar var man hamnar?
Ha det gott. // Nettan

Klarabella sa...

Jo det ska jag ta och förklara! Om man åker åt det hållet den som pekar mot höger så kommer man till en jobbig backe och tar man den andra kommer man till ännu en jobbig backe. Den första är brant och den andra är helt enkelt bara seg. Eller hur Bengavoice?

Bengavoice sa...

Det är lite som en magisk plats: Vilket håll man än åker åt så är det uppförsbacke...

Anonym sa...

Hej... Jag måste välja nr 2 som favorit hos dig... Världens minsta museum... absolut.

Unknown sa...

Morrn

Jag gillar de två trafikskyltarna,
"ingen början inget slut"

Ha de bra

Hasse

Anonym sa...

*haha* gillade den sista bilden men också mittenbilden, passande med gubben på stegen!

Tackar för kommentaren hos mig!

Anonym sa...

Haha, tack för din kommentar! Nä, dom är inte mer laglydiga här - t.ex. slängs det skräp ur bilarna fast man kan få $1000 i böter enl. skyltning. Jag arrangerade ett roligt foto där min man råkar tappa skräp precis framför en sån skylt... :p

Din första skylt är bäst, den skulle jag glatt följa efter!

Malin sa...

Tufft val mellan tvåan och trean. Men tvåan är väldigt kul eftersom mannen som sätter upp skylten fått nya ansikten!
ha det gott!

Anonym sa...

Skyltarna på den sista bilden var ju mkt vägledande vad man nu skulle ta vägen ;)

Tackar för besöket hos mig