fredag 11 april 2008

Utan mudder tog jag steget in i ålderdomen

Dagen som igår var en särskild dag. Malmö FF krossade Elfsborg med 1-1 och Rögle gick till elitserien, javisst. Men framför allt fick jag det sorgliga slutliga bittra beskedet att jag klivit över krönet, börjat nedstigningen, är redo att ställa stövlarna, har inträtt i min ålders höst.

När jag köat några minuter utanför Stadion och kom fram till kravallstaketet lyfte jag självmant armarna och hoppades att vakten inte skulle ta mitt äpple eller dartpilarna som jag glömt i fickan efter onsdagens pubbesök - båda potentiellt dödliga vapen i händerna på en ninjahuligan. Säkerhetsvakten, denna spoling utan empati och förmåga att bedöma varken människors ålder eller risker i sin omgivning, gjorde en vänlig gest, steg åt sidan och sa: "Varsågod".

Jag blev inte muddrad när jag gick in på ståplats på Malmö Stadion. Kan man bli äldre än så?

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

"Krossade Elfsborg med 1-1!" :-D
Äsch, det har inget med ålder att göra.
Du ser helt enkelt inte ut som en huligan.
Jag ger mig #%xxx&! på att dom hade muddrat mig för att dom tycker jag ser skum ut.

Bengavoice sa...

Skrytpelle!
Vet inte vilket som är värst, att de ser mig som en mes eller som en åldring...

Bengavoice sa...

Hemmamatchen mot Gefle är om möjligt lågriskigare än diton mot Elfsborg. Ändå blev jag i dag grundligt muddrad av vakten, som till och med avslutade med att antyda en trevare mot skrevet. Detta sedan jag under dagen fått två muntliga kommentarer om muddring och ålder.
Så nu känner jag mig genast lite yngre igen.